در نشست ایران و جبهه مقاومت تبیین شد؛

عملیات «وعده صادق ۲» هیمنه نظامی غرب را  فرو ریخت

انتفاضه سنگ، انتفاضه الاقصی، انتفاضه قدس، خیزش باب الاسباط، خیزش باب‌العامود، طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، از جمله مبارزات و خیزش‌هایی است که علیه رژیم غاصب صهیونیستی صورت‌گرفته است.
کد خبر: ۶۹۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴ - 17October 2024

عملیات «وعده صادق ۲» هیمنه نظامی غرب را  فرو ریختبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «علی‌جان سکندری» دبیر علمی «ایران و جبهه مقاومت» و پژوهشگر گروه «مطالعات انقلاب و تمدن نوین اسلامی» بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای نشست «ایران و جبهه مقاومت»، از سلسله نشست‌های تحلیلی پدافند غیرعامل با موضوع «جبهه مقاومت از سنگ تا موشک» که امروز در تالار شیخ طوسی برگزار شد، اظهار داشت: انتفاضه سنگ، انتفاضه الاقصی، انتفاضه قدس، خیزش باب الاسباط، خیزش باب‌العامود، طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، از جمله مبارزات و خیزش‌هایی است که علیه رژیم غاصب صهیونیستی صورت‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اسم اولین انتفاضه فلسطین «انتفاضه سنگ» نامیده می‌شود که در هشتم دسامبر سال ۱۹۸۷، با زیر گرفتن چند کارگر فلسطینی، توسط یک راننده کامیون اسرائیلی، در شمال غزه و کشته شدن چهار فلسطینی، درگیری‌ها و خیزش مردم فلسطین علیه رژیم غاصب آغاز و تا شش سال ادامه داشت.

این پژوهشگر ادامه داد: در واقع انتفاضه یا انقلاب سنگ، شکلی از اشکال اعتراض مردم فلسطین علیه اوضاع نابسامان مردم فلسطین در اردوگاه‌ها، افزایش بیکاری، تبعیض نژادی و سرکوب مردم فلسطین به دست اسرائیل غاصب بود.

سکندری تصریح کرد: از زمان نخستین انتفاضه تاکنون، انتفاضه‌ها و خیزش‌های متعددی رخ‌داده است. از جمله در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴، ایران اهداف نظامی را در فلسطین اشغالی با پهپاد و موشک هدف قرار داد، در این حملات، برخی از موشک‌های ایران با عبور از سامانه‌های دفاعی اسرائیل، به اهدافی در فلسطین اشغالی اصابت کردند و به دو پایگاه هوایی ارتش اسرائیل خسارت وارد شد، این عملیات را بزرگ‌ترین حمله پهپادی جهان و بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ ایران می‌دانند.

وی افزود: این حمله در واکنش به حمله ارتش اسرائیل در اول آوریل ۲۰۲۴ به ساختمان کنسولی ایران در دمشق انجام شد. در پی حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت فلسطینی، ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران حمله کرد، در این حمله، هفت تن از اعضای سپاه پاسداران، به شهادت رسیدند. همچنین در اول اکتبر ۲۰۲۴ نیز ایران در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی وقت حماس، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سید عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اهداف نظامی و امنیتی را در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی قرار داد.

نظر شما
پربیننده ها